logo2018

Campionatul este un stilul de turneu: unde numai câștigătorul trece la runda următoare.


În care divizie ar trebui să te înregistrezi :

Începători: Experientă de antrenamente mai puțin de 2 ani în BJJ, Judo, Lupte, Sambo, etc + lupte MMA ne Profesionale.

Intermediari Categoria ‘’ B ‘’ : Experiență de antrenamente mai mult de 2 ani-4 ani și fără medalii la nivel major / top în Grappling, lupte, sambo, etc sau lupte profesionale  MMA.

Avansați Categoria  ‘’ A ‘’: Experientă de antrenamente mai mult de 4 ani în BJJ, Judo, Sambo, Grappling, etc...

În cazul în care nu ați câștigat medalii majore, aveți opțiunea de a concura la Intermediari  sau Avansați . Odată ce ați concurat la un nivel, nu vă puteți întoarce înapoi la nivelul inferior.


Reguli generale:

  • Gi -(Kimono) și încalțămintea Wrestling sunt la dorință.  
  • Nu se permite nici o substanță alunecoasă să fie prezentă pe piele sau pe haină.
  • Suprafața covorului de luptă este de 9x9 metri, fară nici un gard sau altă îngrădire.
  • Dacă luptătorii au ieșit din zonă de luptă, arbitrul trebuie să înceapă lupta în centrul  covorului, din aceeaşi poziție în care ei erau- cînd au ieșit de pe covor și arbitrul a zis: STOP. Dacă luptătorii stăteau în picioare, ei vor începe  lupta din nou din poziția neutră.

Cum poţi câştiga lupta:

  • Dacă adversarul renunță sau arată acest fapt prin lovirea (tapping) piciorului, brațului, covorului sau verbal (eu am renunțat).
  • Dacă arbitrul din centru simte că unul din luptători nu este în stare să se apere, sau simte că viata lui e în pericol, atunci arbitrul va opri lupta şi va declara cîstigătorul.
  • Dacă un luptator a încalcat regulamentul de două ori, el va fi descalificat de arbitru.

Poţi câştiga prin:

  • Supunere-Finalizare (Submission).
  • Puncte.
  • Decizia arbitrului. / Decizia arbitrului nu poate fi anulată.

Limitele de Timp:

Campionate Naționale / Open:

  • Copii 7-10 ani rundele de calificare şi finala 3 minute, punctele se acordă de la începutul luptei, 1 minută timp suplimentar dacă există o egalitate cu nici un avantaj (maximum permis este de un timp suplimentar pentru o luptă) .
  • Copii 11-14 ani rundele de calificare şi finala 4 minute, primele 2 minute nu sunt punctate, punctele negative se numară de la începutul până la sfîrșitul luptei, punctele se acumulează după a doua minută pînă la sfîrșitul luptei, cît și în timpul suplimentar, 2 minute timp suplimentar dacă există o egalitate cu nici un avantaj (maximum permis este de un timp suplimentar pentru o luptă) .
  • Juniori 15-18 ani, Adulți Începători, Intermediari Categoria ‘’ B ‘’ rundele de calificare şi finala - 5 minute, primele 2 minute nu sunt punctate, dar punctele negative se numară de la începutul până la sfîrșitul luptei,  punctele se acumulează după a doua minută până la sfîrșitul luptei, cât şi în timpul suplimentar, 2 minute timp suplimentar dacă există o egalitate cu nici un avantaj (maximum permis este un timp suplimentar pentru o luptă) .  
  • Avansați Categoria  ‘’ A ‘’ rundele de calificare - 6 minute primele 3 minute nu sunt punctate, dar punctele negative se numără de la începutul până la sfîrșitul luptei, punctele se acumulează după a treia minută până la sfîrșitul luptei, cât şi în timpul suplimentar, 3 minute timp suplimentar dacă există o egalitate cu nici un avantaj (maximum permis este un timp suplimentar pentru o luptă) , Finala - 8 minute, primele 4 minute nu sunt  punctate, dar punctele negative se numară de la începutul până la sfîrșitul luptei. Punctele pozitive se acumulează după a patra minută pîna la sfîrșitul luptei, cât și în timpul suplimentar, 4 minute timp suplimentar dacă există o egalitate cu nici un avantaj (maximum permis este un timp suplimentar pentru o luptă).

Puncte (Punctele pozitive):

  • - Fiecare poziție trebuie să fie fixată timp de 3 secunde sau mai mult, fiind în afara oricărui pericol de supunere-durere-finalizare (submission) pentru punctele care urmează să fie atribuite.
  • 3 puncte Passing the guard –Trecerea de aparăre-gardă.
  • 2 puncte Knee on Stomach /Knee-on-Belly- Genunchi pe piept .
  • 2 puncte Mount Position- Poziția control deasupra .
  • 3 puncte Back Mount With Hooks- Poziţia control la spate cu cârlige .
  • 2 puncte Takedown (ends Guard or Half Guard) - Aruncare Proiectare (se termină cu intrarea în poziţia apărare gardă şi jumătate de apărare-gardă).
  • 4 puncte Clean Takedown (ends passed the guard)- Aruncare Proiectare curată (se termină cu trecerea de poziţia apărare gardă) .
  • 2 puncte Sweeps (ends Guard or Half Guard)- Inversare (se termină cu poziţia de apărare gardă sau jumătate de apărare-gardă) . 
  • 4 puncte Clean Sweep- Inversare Curată (se termină cu trecerea poziţiei de apărare gardă) .

-Sweep Este considerat atunci când doi luptători se confruntă reciproc, își schimbă poziția lor de jos în sus și se stabilesc în această poziție timp de 3 secunde sau mai mult.

-Reversals Sunt considerate Sweeps la fel , Inversarea din Mount în Garda închisă .

-Când  sunt Schimbarea pozițiilor multiple, punctele vor fi acordate numai pentru poziția pe care a fost stabilită pentru 3 secunde sau mai mult.

Orice inversare - trebuie să fie făcuta într-o singură mișcare continuă, pentru a se acorda punctele.

-Punctele pentru o inversare vor fi acordate numai în cazul în care luptătorul inițiază inversarea, nu și în cazul în care acesta este atacat de către adversarul său și se termină pe partea de sus.

-Când se trece garda merge direct pentru a fixa poziția Mount sau genunchi pe piept în mai puțin de 3 secunde punctele vor fi acordate doar pentru trecerea de gardă.

Penalitați-Penalties (Punctele negative): 

  • Când luptatorul voluntar sare în gardă (guard) sau trece de la poziția din picioare (standing position) la cea culcată, asezată (non-standing position) prin orice metodă, şi ramîne în ea 3 sau mai multe secunde, el se pedepseşte cu un punc în minus.
  • În cazul cînd, luptătorul se desprinde-eliberează de adversar şi se duce înapoi şi evită implicarea în luptă din nou, el se pedepseşte cu un punct în minus.
  • Luptătorul pasiv va fi avertizat de două ori şi apoi va fi pedepsit cu punct în minus. Arbitrul va avertiza luptătorul pasiv cu cuvintele "Atenţie pasivitate""WARNING PASSIVITY" - după primul minus primit nu vor mai fi avertizări şi punctele minus vor fi date imediat în cazul în care luptătorul continuă să fie pasiv.
  • Dacă un luptător este foarte pasiv în prima jumătate a luptei (atunci când nu se pun punctele negative), arbitrii  îi vor da avertizări pentru pasivitate şi apoi îl vor pedepsi cu un punct negativ, atunci când va începe a doua jumătate a luptei.
  • Dacă doi luptăatori (coechipieri, prieteni) fac o luptă fixată sau pasivă ,  ambii vor fi descalificaţi din turneu.

Nota, în Atentia la cântar:

Luptători trebuie să aibă la sosire:

  • ID-ul (pașaport, permis de conducere etc.).
  • Dovada de plată pentru turneu.
  • Echipamentul trebuie să fie curat și în formă bună.
  • Unghiile scurt tăiate.
  • - Participanţii sunt anunţaţi cu două lupte înainte de propria luptă, încat o  pereche luptă, urmatoarea pereche este în așteptare la spatele tabelului de punctaj și a treia pereche este la cântar cu unul din arbitri.

Mai multe informații pot fi găsite la adresa:

Aprobat de Adunarea Generală a Federației de Grappling-ADCC Moldova.

Aprobat de Preşedintele Federației de Grappling-ADCC Moldova: Petrachi Eugeniu.

Share:
Parteneri oficiali
 
mecc2

logo pach new one


 
Copyright © adcc.md ADCC Moldova