logo new

Campionatul este un stilul de turneu: unde numai câștigătorul trece în runda următoare.


ÎN CARE DIVIZIE AR TREBUI SĂ TE ÎNREGISTREZI :


ÎNCEPĂTORI: Experiență de antrenamente mai puțin de 2 ani în BJJ, Judo, Lupte, Sambo, etc + lupte MMA ne Profesionale.

INTERMEDIARI : Experiență de antrenamente mai mult de 2 ani - 4 ani și fără medalii la nivel major / top în Grappling, lupte, sambo, etc sau lupte profesionale  MMA.

PROFESIONALI: Experiență de antrenamente mai mult de 4 ani în BJJ, Judo, Sambo, Grappling, etc...

În cazul în care nu ați câștigat medalii majore, aveți opțiunea de a concura la Intermediari  sau Profesionali . Odată ce ați concurat la un nivel, nu vă puteți întoarce înapoi la nivelul inferior.


­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Vom fi obligați să luăm măsuri dure în absența toleranței, respectului, prezenței unei amenințări fizice sau a abuzului verbal al arbitrului sau organizatorilor turneului, pentru a menține ordinea la turneu. Dacă vreunul dintre antrenori, părinți sau sportivi amenință sau insultă arbitrul (ii) sub orice formă, în primul rînd vor fi pedepsiți sportivii cu -1 punct , punctele negative se vor acorda de 2-ori după sportivul va fi descalificat din luptă, dacă se repetă, echipa lor va fi pedepsită pe o perioadă de timp (nedeterminată) de la toate turneele petrecute în viitor de Federația de Grappling-ADCC.


REGULI GENERALE:

  • Gi -(Kimono) și încalțămintea de luptă-Wrestling sunt la dorință.
  • Nu se permite nici o substanță alunecoasă să fie prezentă pe piele sau pe haină.
  • Suprafața covorului de luptă este de 9x9 metri, fară nici un gard sau altă îngrădire.
  • Dacă luptătorii au ieșit din zonă de luptă, arbitrul trebuie să înceapă lupta în centrul covorului, din aceeaşi poziție în care ei erau- cînd au ieșit de pe covor și arbitrul a zis: STOP. Dacă luptătorii stăteau în picioare, ei vor începe lupta din nou din poziția neutră.

CUM POŢI CÂŞTIGA LUPTA:

  • Dacă adversarul renunță sau arată acest fapt prin lovirea (tapping) a piciorului, brațului, pe suprafeța de luptă sau verbal (TAP).
  • Dacă arbitrul din centru simte că unul din luptători nu este în stare să se apere, sau simte că viața lui este în pericol, atunci arbitrul va opri lupta şi va declara câstigătorul.
  • Dacă un luptator a încălcat regulamentul de două ori, el va fi descalificat de arbitru.

POŢI CÂŞTIGA PRIN:

  • Supunere-Finalizare (Submission).
  • Decizia arbitrului. / Decizia arbitrului nu poate fi anulată.

LIMITELE DE TIMP CAMPIONATE NAȚIONALE / OPEN:

ADULȚI ÎNCEPĂTORI , ADOLESCENŢI 15-18 ANI:

  • RUNDELE DE CALIFICARE ŞI FINALA: 5 minute, primele 2,30 minute nu sunt punctate, punctele se acumulează după a doua minută până la sfîrșitul luptei, cât şi în timpul suplimentar, 2,30 minute timp suplimentar dacă există o egalitate cu nici un avantaj (maximum permis este un timp suplimentar pentru o luptă) . Arbitrii vor opri lupta în cazul în care se aplică o durere-finalizare (submission) și este prea periculos pentru luptător, chiar în cazul în care luptător nu a renunțat încă . Decizia arbitrului nu poate fi anulată.

INTERMEDIARI - MASTERS:

  • RUNDELE DE CALIFICARE ŞI FINALA: 6 minute primele 3 minute nu sunt punctate, punctele se acumulează după a treia minută până la sfîrșitul luptei, cât şi în timpul suplimentar, 3 minute timp suplimentar dacă există o egalitate cu nici un avantaj (maximum permis este un timp suplimentar pentru o luptă) , Finala - 8 minute, primele 4 minute nu sunt punctate, dar punctele negative se numară de la începutul până la sfîrșitul luptei. Punctele pozitive se acumulează după a patra minută pîna la sfîrșitul luptei, cât și în timpul suplimentar, 4 minute timp suplimentar dacă există o egalitate cu nici un avantaj (maximum permis este un timp suplimentar pentru o luptă). Decizia arbitrului nu poate fi anulată.

PROFESIONALI:

  • RUNDELE DE CALIFICARE ŞI FINALA: 6 minute primele 3 minute nu sunt punctate, punctele se acumulează după a treia minută până la sfîrșitul luptei, cât şi în timpul suplimentar, 3 minute timp suplimentar dacă există o egalitate cu nici un avantaj (maximum permis este un timp suplimentar pentru o luptă) , Finala - 8 minute, primele 4 minute nu sunt punctate, dar punctele negative se numară de la începutul până la sfîrșitul luptei. Punctele pozitive se acumulează după a patra minută pîna la sfîrșitul luptei, cât și în timpul suplimentar, 4 minute timp suplimentar dacă există o egalitate cu nici un avantaj (maximum permis este un timp suplimentar pentru o luptă). Decizia arbitrului nu poate fi anulată.

PUNCTE (PUNCTELE POZITIVE):

Fiecare poziție trebuie să fie fixată timp de 3 secunde sau mai mult, fiind în afara oricărui pericol de supunere-durere-finalizare (submission) pentru punctele care urmează să fie atribuite.

  • Trecerea garda = 3 puncte - (Pentru a obține punctele, arbitrii vor căuta controlul, unde cel puțin 75% din spatele adversarului ar trebui să fie pe saltea).
  • Genunchi pe burtă = 2 puncte - (Fie genunchiul interior, fie genunchiul exterior poate puncta, genunchiul trebuie să fie în mijlocul stomacului și nu pe piept sau părțile laterale ale stomacului. Adversarul nu poate fi lateral. Dacă fixați genunchiul pe burtă și apoi scoateți genunchiul timp de 3 secunde sau mai mult și puneți genunchiul înapoi pe burtă pentru 3 secunde sau mai mult, veți primi din nou 2 puncte. Poziționarea celuilalt picior nu este importantă).
  • Poziția mount = 2 puncte - (Ambii genunchi trebuie să atingă covorul de luptă. Dacă există o diferență de dimensiune între ambii luptători în lupta absolută și luptătorul nu poate să-și atingă genunchii pe covorul de luptă, arbitrii vor decide dacă există suficient control pentru a oferi puncte. Inversarea din poziţia mount se puncteayă. Dacă adversarul are una sau ambele mâini prinse sub picioarele tale, tot la fel se punctează. Ambii genunchi trebuie să fie sub linia umerilor. Spatele adversarului trebuie să fie pe suprafaţa de luptă).
  • Mount la spate cu cârlige = 3 puncte - (Atât cârligele, cât și triunghiul aplicat pe corp sunt acceptabile. Dacă scoateți un cârlig sau eliberați triunghiul corpului pentru mai mult de 3 secunde și puneți cârligele sau triunghiul corpului înapoi timp de 3 secunde sau mai mult, veți primi puncte din nou. Cârligele nu trebuie să fie peste niciunul dintre umeri).
  • Aruncare - Regular Takedown (finisată cu Guard sau Half Guard) = 2 puncte - (fundul sau spatele oponentului trebuie să fie pe suprafaţa de luptă timp de 3 secunde. Dacă dai jos adversarul și acesta aplică o durere (submission), nu vei primi puncte până când scapi de durerea aplicată și poziţia trebuie fixată timp de 3 secunde).
  • Aruncare curată -Clean Takedown (cu depășirea de gardă) = 4 puncte - (Trebuie să fii în afara gărzii și să nu fii în amenințarea unei dureri și 75% sau mai mult din spatele adversarului trebuie să fie pe suprafaţa de luptă. Trebuie să fixată poziția pentru 3 secunde sau mai mult).
  • Inversare - Sweep (finisată cu Guard sau Half Guard) = 2 puncte - (Sweep-ul este luat în considerare atunci când doi sportivi sunt cu faţa în fața celuilalt, schimbați din poziția de jos în sus și stabiliți timp de 3 secunde sau mai mult. Nu trebuie să fiți în amenințarea unei dureri aplicate) .
  • Inversare curată - Clean Sweep (cu depășirea de gardă) = 4 puncte - (Când se află cu faţa în fața celuilalt, schimbați poziția de jos în sus ajungând în afara gărzii, în timp ce mai mult de 75% din spatele adversarului este pe suprafaţa de luptă și stabiliți-l timp de 3 secunde sau mai mult. Nu trebuie să fiți în amenințarea unei dureri aplicate).

Reversările sunt considerate Sweeps. Dacă sunteți ținut în control lateral sau mount și inversați poziția de sus în jos, vi se vor acorda și puncte, fie 2 puncte dacă ajungi în gardă și 4 puncte dacă ajungi în control lateral.

Fiecare Sweep trebuie finalizat  într-o singură mișcare continuă pentru a obține puncte.

Punctele pentru un Sweep vor fi acordate numai dacă luptătorul inițiază Sweep, nu dacă este atacat de oponent și apoi ajunge în poziţia deasupra.

La schimbarea mai multor poziții, punctele vor fi acordate numai pentru poziția care a fost stabilită timp de 3 secunde sau mai mult.

La trecerea de gardă direct în mount  sau la genunchi pe burtă, punctele se vor acorda doar pentru trecerea de gardă.

PENALITAȚI-PENALTIES (PUNCTELE NEGATIVE): 

  • Atunci când un luptător sare în mod voluntar în gardă sau trece de la poziția în picioare în poziție aşezată prin orice mijloace și rămâne jos timp de 3 secunde sau mai mult, el va fi pedepsit cu un punct minus.
  • Când un luptător iese din contact cu lupta, începe să dea înapoi și evită să se lupte din aceeaşi poziţie din nou, el va fi pedepsit cu un punct minus.
  • Un luptător pasiv va fi avertizat de două ori și apoi va fi pedepsit cu un punct minus. Arbitrul va avertiza sportivul pasiv prin cuvintele „AVERTISMENT PASIVITATE” – după primul minus dat nu vor mai fi avertismente și punctele minus vor fi acordate imediat dacă luptătorul continuă să fie pasiv.
  • Daca un luptător este foarte pasiv în prima jumatate a luptelor obişnuite cand nu exista minusuri, arbitrii îi vor da în continuare AVERTISMENT pentru pasivitate şi îl vor pedepsi cu un punct negativ când începe a doua jumătate a luptei!
  • Dacă se acordă un minus, arbitrul va opri acțiunea pentru a informa sportivul și antrenorul acestuia că au primit o penalizare.
  • Dacă doi luptători (coechipieri) fac o luptă fixă, amândoi vor fi descalificați din turneu.
  • Dacă un luptător se retrage din luptă fugind constant de pe suprafaţa de luptă, i se va acorda un punct minus.
  • Dacă un luptător încearcă să scape de o durere fugind de pe suprafaţa de luptă repetat, el va fi pedepsit cu un punct minus.
  • Punctele minus pot fi acordate pentru limbaj prost sau comportament prost din partea unui luptător sau antrenorului său.
  • Se pot acorda puncte minus pentru nerespectarea comenzilor arbitrilor în timpul luptei.
  • Dacă un luptător își lovește sau lovește intenționat adversarul, el va fi descalificat imediat.
  • Dacă un luptător încearcă să inițieze oricare dintre TEHNICILE ILEGALE, el va fi descalificat imediat.

 

ALTE SUBIECTE:

  • Dacă inițiezi o durere din mount, control lateral sau în garda cuiva și treci din poziția de sus în poziția de jos, adversarul tău nu va primi puncte pentru seewp aşa întrucât tu ai inițiat atacul.
  • Dacă adversarul tău inițiază un sweep în timp ce tu ești în poziţia de sus (top) și la mijlocul mișcării îl ataci la o rurere, dacă adversarul tău scapă de durere și te ține fixat timp de 3 secunde, el va fi recompensat cu puncte pentru sweep, pentru că el a inițiat primul mişcarea.
  • Dacă un adversar îţi face o aruncare și ajungi într-o poziție de broasca testoasă (turtle) pentru mai mult de 3 secunde, nu există puncte pentru aruncare.
  • Dacă trageți pentru un takedown și în mai puțin de 3 secunde tragi garda, vei fi penalizat cu un minus.
  • Dacă iniţiezi un takedown și în mai puțin de 3 secunde treci în poziția broasca testoasă sau aşezat întrerupând atacul, vei fi penalizat cu un minus.
  • Dacă ambii luptători stau în picioare și unul dintre ei își pune unul sau ambii genunchi pe covor mai mult de 3 secunde, el va fi pedepsit cu un punct minus.
  • Dacă iniţiezi un takedown încercând din greu să finalizați aruncarea mai mult de 3 secunde și apoi trageți de gardă, nu veți fi penalizat cu un minus.
  • Dacă ieșiți din limite suprafeţei de luptă NU vă opriți, doar arbitrul poate opri meciul și va relua aceeași poziție în centrul covorului.
  • Dacă un luptător fără intenţie este lovit în ochi sau lovit în zona inghinală,sau începe să sângereze, i se vor acorda 2 minute pentru a se recupera și dacă nu poate continua, va fi eliminat, pierzând lupta.

 

NOTA, ÎN ATENTIA LA CÂNTAR:

Luptători trebuie să aibă la sosire:

  • ID-ul (pașaport, permis de conducere etc.).
  • Dovada de plată pentru turneu.
  • Asigurarea medicală.
  • Echipamentul trebuie să fie curat și în formă bună.
  • Unghiile scurt tăiate.

Mai multe informații pot fi găsite la adresa:

Parteneri oficiali

mecc2

Uniunea Federatiilor Sporturilor de Contact

Noi pe Facebook

Copyright © adcc.md

ABU DHABI COMBAT CLUB